top of page
FAQ
-
Hur vet jag att min order har gått igenom?När din order har godkänts så skickas en ett bekräftelsemail till den mailadress som du angav vid beställning. Om du inte fått något bekräftelsemail inom en timma så ber vi dig kontakta oss via kontakt@tombak.se.
-
Kan jag ändra lagd order?Nej, efter att en order har lagts så kan den inte ändras. Om någon av dina angivna adress- eller personuppgifter skulle vara fel kan du dock kontakta oss via kontakt@tombak.se så snabbt som möjligt så vi kan åtgärda felet.
-
Kan jag ångra mitt köp?Så länge produkten är oanvänd och i ursprungligt skick så kan du skicka tillbaka den. Du som köpare står då för returkostnaden. Observera att du kan du bli skyldig att ersätta eventuell värdeminskning vid skada.
-
Hur lång tid gäller öppet köp?Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket hos postombudet. Ytterligare information om hur du utnyttjar din ångerrätt hittar du under “Köpvillkor”.
-
Vad kostar returen?Du står själv för returkostnaden av din order. Denna kostnad är 149 kr och du får din retursedel genom att kontakta Tombak via mail på kontakt@tombak.se.
-
Vad kostar frakten?Frakten är alltid gratis.
-
Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?Eftersom Tombak-ljusstakarna produceras efter order så är leveranstiden något längre. Det kan därför ta upp till 3 veckor innan du får dina ljusstakar, men vår strävan är alltid att leverera inom 14 dagar.
-
Vart levereras min order?Ordern levereras till ditt närmaste Postnordombud.
-
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?Ditt paket ligger kvar hos ditt ombud i 7 dagar. Hämtar du inte ut ditt paket inom denna tid så kommer det automatiskt att returneras och du debiteras en kostnad på 149 kr som dras av vid återbetalning.
-
Vad gör jag om mitt paket är skadat vid leverans?Det är viktigt att du granskar ditt paket noga vid uthämtningstillfället. Om emballaget är skadat så ska du ta en bild på skadan och meddela postombudet att du inte vill hämta ut paketet och att de ska skadeanmäla samt returnera det istället. Kontakta sedan oss via kontakt@tombak.se och bifoga bilden så ser vi till att skicka ett nytt paket snarast.
-
Kan jag följa min order?Du kan följa din order via Postnords hemsida genom att ange leveransnumret som angavs i leveransbekräftelsen.
-
Hur sköter jag om mina Tombak-ljusstakar?Du kan välja att låta en vacker patina åldra dina ljusstakar eller använda putsmedel särskilt avsett för mässing för att polera dina Tombak-ljusstakar till ursprunglig glans.
-
Hur sköter jag om mina glascylindrar?Värmeljuset avger sot och det kan det med tiden bildas en hinna på insidan av glascylindern. Den tvättas enkelt bort med varmt vatten och diskmedel, det går också bra att diska cylindrarna i diskmaskin.
-
Med vilka ljusstakar kan glascylindrarna kombineras?Cylindrarna går att kombinera fritt med samtliga Tombak-ljusstakar, men för bästa proportioner rekommenderar vi följande kombinationer: Cylinder 250 passar allra bäst ihop med Tombak 434, Tombak 656, Tombak 1153 och Tombak 1636. Cylinder 320 passar allra bäst ihop med Tombak 1153, Tombak 1636 och Tombak 2135.
-
Kan jag använda stearinljus tillsammans med glascylindrarna?Nej, cylindrarna lämpar sig endast för värmeljus, då ett stearinljus blir för varmt och kan smälta.
-
Kan det förekomma skillnader mellan två produkter av samma slag?Ja, det kan det och det är en del av charmen. Tombak-ljusstakarna är svarvade för hand och därför kan det förekomma små skillnader.
bottom of page